5 podstawowych zasad podróżowania PKP !



Jako osoba studiująca w innym mieście zdarza mi się co weekend podróżować. Najczęściej zaraz po carpoolingu wybieram podróż PKP.



O miejscówkach już pisałam.  Dziś chcę  napisać o podstawowych zasadach które są tak oczywiste, że spora liczba podróżujących po prostu o nich zapomina.

1.  Dzień dobry. Tylko tyle. Nikt nie karze nam się zaprzyjaźniać z osobą w przedziale, ale podstawowe zasady kultury powinny zostać zachowane. 
2. Warto zapytać o kwestię otwieranego okna. Zazwyczaj nie podróżujemy sami - nie wszyscy odczuwają tak samo temperatury, mogą mieć problemy z zatokami itp. Wystarczy zapytać aby uniknąć konfliktowych sytuacji.
3. Miałam okazję ostatnio przeżyć na własnym nosie. Po co ludzie zdejmują buty w pociągu? Nie zauważyłam tego w autobusach tylko tych nieszczęsnych pociągach.  Jeśli  jest to taka ważna czynność - sprawa higieny powinna być tutaj priorytetem. Ciężko jechać na bezdechu przez godzinę.
4. Nie obchodzi mnie o czym rozmawiasz przez telefon. Nie przeszkadza mi sama rozmowa (często na korytarzu jest dużo głośniej niż w przedziale) dopóki nie zagłuszasz mi muzyki ze słuchawek. ( tak, zdarzało się)
5. Ja rozumiem, że każdemu zależy na dobrym wyglądzie.To oczywiste.  Sama nie raz poprawiałam fryzurkę czy makijaż przed stacją końcową. Spotkałam niewiasty ( w pociągu osobowym) które publiczne dbanie o siebie przeniosły na wyższy poziom... malowały paznokcie. Nosz...


0 komentarze:

Blogger templates

Follow us

Copyright © 2013 Isabel and Blogger Templates - Anime OST.